انواع کارت‌های شبکه

انواع کارت‌های شبکه

انواع کارت‌های شبکه


کارت شبکه با عنوان‌هایی از جمله کنترلر رابط شبکه، آداپتور شبکه (Network Adapter)، و یا آداپتور LAN نیز شناخته می‌شود. در حالت کلی دو نوع اصلی از کارت شبکه وجود دارد: کابلی و بیسیم.


- کارت شبکه کابلی(اترنت):

در این مدل نیاز هست که یک کابل شبکه به اترنت کارت وصل کنید. سمت دیگر کابل برای اتصال به شبکه می‌تواند به سوئیچ شبکه متصل شود؛ و یا به مودم یا روتر شما تا بتوانید به اینترنت متصل شوید و انتقال دیتا انجام دهید. ارتباطات کابلی از یک رابط استاندارد شناخته شده با عنوان RJ45 connector استفاده می‌کنند که شناخته شده‌ترین تکنولوژی LAN اترنت می‌باشد. (RJ مخفف Registered Jack می‌باشد.)

 

اتصال اترنت

یکی از پر استفاده‌ترین ارتباطات شبکه برای کامپیوترهای شخصی ارتباطات اترنت می‌باشد. در واقع اترنت یک استاندارد برای تکنولوژی‌های شبکه کامپیوتر می‌باشد که هم سخت‌افزار و هم پروتکل‌های ارتباطی را توصیف می‌کند. اترنت در سال 1980 معرفی شد و به سرعت جایگزین تکنولوژی‌های قدیمی شبکه‌های سیمی موجود شد.
از زمانیکه اترنت بصورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت، بیشتر کامپیوترهای مدرن یک کارت شبکه اترنت بروی پورت PCI مادربورد خود دارند و احتیاج به یک کارت شبکه جدا وجود ندارد مگر اینکه انواع دیگری از شبکه قرار باشد مورد استفاده قرار بگیرد. کارت شبکه‌های مدرن قابلیت‌های بیشتری را برای یک کامپیوتر فراهم می‌کنند.


- کارت شبکه بیسیم(وایرلس):

کارت شبکه‌های بیسیم از آنتن استفاده می‌کنند تا بتوانند سیگنال‌های وایرلس را از طریق امواج فرکانس رادیویی دریافت کنند. برای اتصال به اینترنت از طریق کارت‌های شبکه بیسیم بعد از جایگذاری کارت شبکه نیاز به تنظیمات جداگانه‌ای بروی کامپیوتر شما وجود دارد. کارت شبکه‌های بیسیم نیز به دو نوع تقسیم می‌شوند:

 

 


کارت شبکه بیسیم USB:

این کارت شبکه‌ها از طریق پورت USB ارتباط شما را با شبکه برقرار می‌کنند.


کارت شبکه بیسیم PCI:

این مدل کارت شبکه در یکی از اسلات‌های خالی پشت کامپیوتر شما قرار می‌گیرد. بعضی از این مدل‌ها دارای آنتن خارجی و برخی بدون آنتن می‌باشند.


از منظر نصب، کارت شبکه‌ها به دو نوع تقسیم می‌شوند:


کارت شبکه‌های Plug-and-Play:

همانطور که از نام این کارت شبکه‌ها برداشت می‌شود با اتصال کارت شبکه به پورت PCI کامپیوتر بدون نیاز به نرم‌افزار خاصی پروسه‌ی شناسایی و نصب کارت شبکه بصورت اتوماتیک آغاز می‌شود. البته امکان تنظیمات دستی برای کارت شبکه با توجه به دستور راهنمای شرکت سازنده نیز وجود دارد. (لازم به ذکر است که در این مدل کارت شبکه‌ها تنظیمات خودکار در بهینه‌ترین حالت ممکن هستند و نیازی به تغییر تنظیمات بصورت دستی وجود ندارد.)


کارت شبکه‌های قابل تنظیم با نرم‌افزار:

بعضی از این کارت شبکه‌ها نیاز به تنظیمات دستی دارند که توسط نرم‌افزار و راهنمایی که توسط شرکت سازنده کارت شبکه ارائه شده است تنظیم و راه‌اندازی می‌شوند.
با توجه به توضیحاتی که راجع به کارت‌های شبکه خدمت شما ارائه شد تیم لن ایران مفتخر است در جهت رضایتمندی بیشتر مشتریان خود، تمامی پیشنهادات و اصلاحاتی که در این زمینه وجود دارد را از شما پذیرا باشد.
چنانچه مایل هستید از انواع کارت‌های شبکه موجود در فروشگاه لن ایران دیدن فرمایید می‌توانید به صفحه کارت شبکه در سایت لن ایران بروید و برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.