دوربین ثبت تخلف

دوربین ثبت تخلف

دوربین ثبت تخلف یا دوربین ترافیکی یک دوربین است که ممکن است کنار جاده، بالای دکل دسته دار یا روی یک خودروی مخصوص نصب شود تا به‌اجرای قوانین و راحت‌تر کردن زندگی انسانها کمک کند.

نقش انواع دوربین ثبت تخلف را در کاهش تخلفات رانندگی را در این مقاله بررسی میکنیم:

الف ) دوربین های ثبت تخلف دوربین عبور از چراغ قرمز

دوربین-ثبت-تخلف-چراغ-قرمز دوربین-ثبت-تخلف-عبور-چراغ-قرمز-ماشین دوربین-ثبت-تخلف-چراغ-قرمز-مشهد
دوربین-ثبت-تخلف-آی-تک-چراغ-قرمز دوربین-ثبت-تخلف-پشتیبانی-نصب-دوربین دوربین-ثبت-تخلف-Red light crossing cameras
ثبت-دوربین-ثبت-تخلف-سازمان-راهنمایی-رانندگی دوربین-ثیت-تخلف-مشهد-چراغ-قرمز دوربین-های-ثبت-تخلف-عبور-چراغ-قرمز
گذر-دوربین-ثبت-تخلف-دوربین-عکس-میگیره دوربین-ثبت-تخلف-چراغ-قرمز-جریمه دوربین-ثبت-تخلف-چراغ-قرمز-ماشین-رد-میشه
گرفتن-عکس-دوبین-ثبت-تخلف جریمه-دوربین-ثبت-تخلف-چراغ-قرمز دوربین-ثبت-تخلف-آی-تک-مشهد
دوربین-ثبت-تخلف-کنار-چراغ-قرمز دوربین-ثبت-تخلف-عبور-چراغ-قرمز دوربین-ثبت-تخلف-عبور-چراغ-قرمز

حقایق دوربین عبور از چراغ قرمز

مسئولین راهنمایی و رانندگی تصاویر دوربین‌ها را از نظر تخلفات احتمالی بررسی می‌کند و اخطارها و قبض جریمه را برای صاحبان وسایل نقلیه ارسال می‌کند.
صرف نظر از اینکه چه کسی رانندگی کرده است، صاحب ماشین مسئول تخلف ثبت دوربین است.
هنگامی که چراغ قرمز شد، دوربین به‌طور خودکار توسط حسگرهایی فعال می‌شود که خودروی عبوری از خط عابر پیاده را انتخاب می‌کنند.
اگر نتوانید توقف کنید، ممکن است یک قبض جریمه از طریق پیامک به برای شما ارسال شود.
می توانید با ورود به وب سایت چاپ شده در قبض جریمه، شواهد علیه خود را مشاهده کنید.
پلیس راهنمایی و رانندگی باید گواهی‌های تکنسین را صادر کنند که عملکرد مناسب دوربین را در تاریخ وقوع تأیید می‌کند، همراه با تأیید اینکه وسیله نقلیه‌ای که شماره پلاک شما را دارد، خودرویی است که از چراغ قرمز عبور کرده است.
تخلفات متعدد دوربین چراغ قرمز که در مکان های مختلف در یک روز صادر شده اند، هر کدام قابل اجرا هستند.

پیامک جریمه دوربین بین 24 الی 72 ساعت ارسال می شود.

در سالیان اخیر پلیس راهور روش‌های جدیدی جهت اطلاع تمامی رانندگان از تخلفات راهنمایی و رانندگی در اختیار آنان قرار داده است.

یکی از این روش‌ها با استفاده از تلفن همراهی و بدون نیاز به اینترنت صورت می‌گیرد؛ این روش نیازی به داشتن موبایل مدل بالا نیست و با هر نوع گوشی همراهی قابل انجام است. در این روش باید کد #۱۱۰*  را شماره گیری نمود. با استفاده از این روش امکان دریافت خلافی خودروی و حتی پرداخت آن را خواهید داشت.

روش‌ دیگر که امکان ارسال تخلفات ثبت شده با دوربین‌های راهنمایی و رانندگی از طریق پیامک است.

برای دریافت پیامک تخلفات رانندگی باید کد VIN خودرو را داشته باشید. این کد در سمت راست پشت کارت خودرو ثبت شده است و دارای یک رشته کد ۱۷ کاراکتری که ابتدای آن IR قرار دارد و حاوی حروف انگلیسی و عدد است.

برای اینکار ابتدا باید شماره VIN خودرو را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰ پیامک کنید و پس از تایید کد دریافتی پیامکی از شماره ۱۱۰۱۰ یا ۹۸۱۱۰۱۰ دریافت خواهید کرد که عضویت شما را تایید می‌کند. همچنین این پیلمک عنوان خواهد کرد که هر پیامکی که برای شما از سمت این سامانه ارسال خواهد شد ۵۰ تومان هزینه خواهد داشت.

توجه داشته باشید که در صورت تغییر شماره تلفن همراه به راحتی قادر خواهید بود تا این سرویس پیامکی را غیرفعال کنید یا بر روی شماره تلفن همراه دیگری آن را راه‌اندازی نمایید.

در این روش در صورت وجود خلافی خودرو برای شما پیامکی از طریق این سامانه ارسال خواهد شد که حاوی شناسه پرداخت و قبض است که این امکان را به شما می‌دهد تا  با استفاده از این شناسه‌ها ارسالی شما می‌توانید قبض جریمه خلافی خودرو خود را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.

اطلاعات موجود در قبض جریمه دارای یک نوار سیاه در بالای آن‌ها با اطلاعات مشخصی هستند:

تاریخ تخلف
زمان تخلف
محل دوربین
مدت زمان سپری شده از زمانی که چراغ قرمز شد (در ثانیه)
خط خیابانی که دوربین را فعال کرد (شمارش از راست به چپ)
توالی عکس: عکس اول خودرو را در حال عبور یا ورود به خط عابر پیاده در حالی که چراغ قرمز بود نشان می دهد. عکس دوم خودرو را پس از عبور از زیر علامت راهنمایی و رانندگی و از تقاطع نشان می دهد. عکس سوم نمای نزدیک از پلاک خودرو را نشان می دهد.

شما شواهدی دارید که نشان می دهد به دلیل یک وضعیت بهداشتی یا اضطراری از چراغ قرمز عبور کرده اید.
شما شواهدی دارید که نشان می دهد به دلیل پیروی از دستورات پرسنل نیروی انتظامی از چراغ قرمز عبور کرده اید.
شما شواهدی دارید که نشان می دهد وسیله نقلیه یا پلاک شما همان چیزی نیست که در عکس ها نشان داده شده است.
شما مدارکی دارید که نشان می دهد وسیله نقلیه یا پلاک شما قبل از تاریخ و زمان تخلف دزدیده یا منتقل شده است.
اگر وسیله نقلیه شما تنها وسیله موجود در عکس نبود، ممکن است وسیله نقلیه شما عاملی نبوده که دوربین را فعال کرده است.
اگر شواهدی دارید مبنی بر اینکه دوربین در زمان تخلف کار نمی کند، ممکن است سعی کنید عملکرد مناسب دوربین را به چالش بکشید. گواهینامه تکنسین را بخواهید.
شواهد شما نشان می دهد که چراغ راهنمایی در زمان وقوع خراب بوده است.

ب ) عملکرد دوربین های ثبت تخلف پارک ممنوع:

 

 

دوربین ثبت تخلف پارک ممنوع ماشین-پلیس-مجهز-به-دوربین-ثبت-تخلف

 

با ظهور توسعه اجتماعی مستمر، امروزه افراد بیشتری می توانند ماشین داشته باشند. اتومبیل های بیشتر در جاده ها به معنای چالش های بیشتر برای رانندگان و ادارات ترافیک محلی است.

پارکینگ، به ویژه، یک معضل دائمی برای رانندگان و رانندگان در شهرهای شهری بوده است، به طوری که برخی از مردم خودروهای خود را در املاک شخصی یا بدون پارکینگ پارک می‌کنند. فقدان یک سیستم تشخیص خودکار و کارآمد برای ثبت تخلفات پارکینگ عمیقاً این وضعیت را تشدید می کند: قبض جریمه پارک غیرقانونی مجازات غیرواقعی برای متخلفان است و فقط پس از تشخیص تخلف صادر می شود.

استفاده از دوربین‌های Dual-PTZ در تشخیص پارک غیرقانونی می‌تواند به طور موثری مشکلات رایج در مدیریت پارک خودرو را برطرف کند.

این نوع دوربین ها در خودرو های گشت پلیس راهنمایی رانندگی نصب میشوند و زمانی که خودرو های پلیس حرکت میکنند، خودرهایی را که در محل پارک ممنوع پارک کردند هم زمان پارک و هم مکان پارک توسط دوربین ها ذخیره میشود و جریمه برای آن خودرو منظور میشود.

محدوده تشخیص گسترده با نمای پانوراما و جزئیات

با استفاده از دوربین های پانوراما و جزئیات، دوربین های Dual-PTZ مانند سری Dahua WizMind SDT5X از نمایش همزمان نماهای پانوراما و جزئیات صحنه تحت نظارت، با حداکثر شعاع تشخیص 100 متر پشتیبانی می کنند.

حالت پیوندی آن به دوربین پانوراما اجازه می دهد تا منطقه را تحت نظر داشته باشد در حالی که وقتی پارک غیرقانونی تشخیص داده شده است، دوربین جزئیات زوم می کند. از سوی دیگر، حالت مستقل هر دو دوربین را به طور جداگانه اجرا می کند: دوربین جزئیات صحنه را از طریق یک برنامه تور از پیش تعیین شده نظارت می کند و زمانی که پارک غیرقانونی توسط یکی از دوربین ها شناسایی شد، بزرگنمایی می کند.

حالت های تشخیص چندگانه برای سناریوهای مختلف

سری دوربین های Dual-PTZ داهوا WizMind با عملکرد IIlegal Parking Detection نیز سه حالت تشخیص را بر اساس ویژگی های صحنه نظارت شده ارائه می دهد.

در حالت اولویت سناریو، دوربین تشخیص پارک غیرقانونی را در صحنه فعلی اجرا می‌کند و تنها زمانی به صحنه بعدی تغییر می‌کند که زمان برنامه تور از پیش تعیین‌شده به پایان رسیده باشد. در مقابل، حالت اولویت تشخیص، امکان تغییر نمای دوربین را تنها زمانی می دهد که تمام عکس های فوری خودروی متخلف گرفته شده باشد. در نهایت، حالت گروهی اسنپ شات به دوربین اجازه می دهد تا از تمام وسایل نقلیه موجود در صحنه (به طور پیش فرض دو تصویر) عکس بگیرد، سپس به صحنه بعدی بروید.

اطلاعات خودرو و جزئیات تخلف برای شواهد

هنگام ردیابی یک وسیله نقلیه خاص، دوربین های سنتی فقط تصویر خودرو را نشان می دهند و اپراتورها باید روی هدف بزرگنمایی کنند تا شماره پلاک آن را دقیق تر ببینند. با دوربین‌های داهوا WizMind Dual-PTZ، جزئیات وسایل نقلیه و اطلاعات مربوط به تخلف – از جمله شماره پلاک، زمان تخلف، محل تخلف و مدت پارک – به عنوان مدرک روی تصویر قرار می‌گیرند. این به طور قابل توجهی باعث صرفه جویی در زمان در ردیابی اهداف و سرعت بخشیدن به تحقیقات می شود.

عملکرد دروبین ثبت تخلف کنترل سرعت :

یک دوربین کنترل سرعت، سرعت خودرو را ثبت می کند و از آن برای مقاصد اجرایی استفاده می شود.
چگونه کار می کند؟

سیستم سرعت هوشمند Tattile با یک رادار ردیابی چندگانه کار می کند که به طور مداوم تا دو خط ترافیک را در حداکثر عرض 7.5 متر رصد می کند و سرعت و موقعیت اشیا را در منطقه تحت نظارت تا سرعت 250 کیلومتر در ساعت شناسایی می کند.

اگر یک وسیله نقلیه محدودیت سرعت را در جایی که دوربین تشخیص سرعت کار می کند نقض کند، رادار تعبیه شده دوربین سرعت ترافیک متصل را فعال می کند. بنابراین دوربین کنترل سرعت از خودرو و پلاک آن عکس می گیرد.

ویژگی های اضافی که می تواند یک دوربین کنترل سرعت ترافیک را انجام دهد چیست؟

سیستم دوربین Speed ​​Enforcement می تواند نه تنها تصویر و پلاک متخلف را تشخیص دهد، بلکه تمام وسایل نقلیه عبوری از جلوی دوربین نظارت بر ترافیک را حتی با چراغ سبز نیز ارائه می دهد. این قابلیت به مقامات ترافیک و مالیات اجازه می دهد تا ویژگی های اضافی مانند کنترل بیمه خودرو، نظارت بر ترافیک و ردیابی خودرو را انجام دهند. به عنوان مثال، برای اهداف امنیتی

علاوه بر این، داده های حمل و نقل جمع آوری شده توسط دوربین کنترل سرعت ترافیک نیز می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

تجزیه و تحلیل ترافیک
بهینه سازی جریان ترافیک