ربات دروازه بان (روبوگلی) -طراحی و ساخت ربات دروازه بان

ربات دروازه بان  (روبوگلی) -طراحی و ساخت ربات دروازه بان

 روبوگل طراحی شده برای شهربازی ها، باشگاه های ورزشی، اردوگاه ها و مراکز تفریحی است.

شما با خرید روبوگلی آی تک از خدمات زیر بهره مند خواهید شد:

  • 5 سال خدمات پس از فروش
  • 12 ماه گارانتی تعویض برای کلیه قطعات
  • آموزش کامل کاربری دستگاه از طریق سی دی آموزشی
  • بررسی از راه دور وضعیت فنی دستگاه از طریق اینترنت

شما می توانید جهت مشاوره خرید 38931413-051 با این شماره تماس بگیرید.

 

ساخت و طراحی ربات دروازه بان

این مقاله به جزئیات طراحی و توسعه یک ربات دروازه بان بسیار تخصصی برای استفاده در مسابقه و بازی کوچک ربوکاپ و ادغام آن با تیم فوتبال که توسط شرکت آی تک هم نمونه ای طراحی شده است می پردازند.
توانایی گرفتن واقعی توپ توسط ربات دروازه بان بسیار جذابیت بازی را برای گول زن های فوتبال بالا برده است.
همچنین به این معنی است که دروازه بان باید خیلی بیشتر از آنچه که تصور میکند تلاش کند.

ربات-دروازه-بان-آی-تک-ساخت-طراحی

شرکت آی تک با طراحی RoboGoalie یک بستر آزمایشی ایده آل برای استفاده از فناوری های جدید ایجاد ربات دوازه بان فراهم  کردند.

RoboGoalie

سوپر گل آی تک معمولا امروزه در شهر بازی ها یکی از مهم ترین فاکتورهای بازی برای مخاطبین ایجاد فضای رقابتی و هیجان ناشی از احساس برد است.

ربات دروازه بان در لیگ ربات های انسان نما و شهربازی ها نقشی کلیدی دارد به نحوی که تصمیم گیری غلط و پرش اشتباه آن می تواند باعث عوض شدن نتیجه رقابت شود. در ادامه روشی ارائه خواهد شد برای تشخیص توپ در زمین، تعیین مختصات آن نسبت به ربات، محاسبه سرعت و جهت حرکت توپ و در نهایت زمان و مکان برخورد توپ با دروازه که میتواند مبنای تصمیم گیری صحیح برای ربات دروازه بان باشد.
ربات-دروازه-بان-آی-تک-ساخت-طراحی-ربات-دروازه-بان
اساس این روش بر مبنای تعقیب توپ و بدست آوردن مختصات برحسب زاویه موتورهای سر ربات می باشد. نتایج بدست آمده از اعمال این روش بر روی ربات انسان نمای در شهربازی مشهد توسط شرکت آی تک انجام شده است.
با اینکه مدت زیادی از راه اندازی لیگ ربات های انسان نمای فوتبالیست در مسابقات رباتیک نمی‌گذرد پیشرفت زیادی در این رشته حاصل شده است.بطوریکه ترقی سطح ربات ها در هر دوره از مسابقات نسبت به دوره قبلی کاملا مشهود است.
در حال حاضر ربات دروازه بان توانایی درگیر شدن با ربات های حریف در حین بازی برای تصاحب توپ را ندارند و معمولا ربات صاحب توپ را ندارند و معمولا ربات صاحب توپ اگر از توانایی های کافی برخوردار باشد شانس ضربه زدن به سمت دروازه مقابل را خواهد داشت.در چنین شرایطی نقش ربات دروازه بان در بازی بسیار حیاتی است و تیمی که دروازه بان خوبی داشته باشد می تواند موقعیت های زیادی را از حریف خود بگیرد.
روبوگلی-ربات-دروازه-بان-آی-تک-مشهد
عملکرد دروازه بان غالبا به این صورت است که پس از تعیین جهت توپ به سمت آن می پرد.و برای اطمینان از اینکه مانع ورود توپ به دروازه شده است مدتی را به همین حالت می ماند پس از آن بر می خیزد و توپ را دفع می کند و سپس با مکان یابی خود را از مرکز دروازه و رو به حریف قرار می دهد.از آنجا که ربات دروازه بان از سرعت بالایی برخوردار نیستند.طی مراحل فوق زمان قابل توجیهی را نیاز دارند.
ربات-دروازه-بان-روبوگلی-آی-تک-در-شهربازی
بنابراین اگر ربات بر اثر تشخیص اشتباه بدون اینکه توپی به سمت دروازه بیاید بپرد و یا با وجود توپ در جهت اشتباه پرش کند مدت زمان قابل ملاحظه ای از بازی را از دست خواهد داد. بدین ترتیب ملاحظه میشود که تشخیص درست دروازه بان در تعیین حرکت و جهت توپ نقش مهمی را در بازی فوتبال های ربات های دروازه‌بان ایفا می کند.
روبوگلی-ربات-دروازه-بان-آی-تک-طراحی و ساخت ربات-دروازه بان
آنچه اهمیت داد تعیین محل دقیق توپ در هر لحظه، تعیین مسیر حرکت توپ ، تعیین سرعت، شتاپ، زمان ، و مکان دقیق برخورد توپ با دروازه خواهد بود که میتواند مبنای تصمیم گیری دقیق برای ربات دروان بان باشد.